Lista zawodów w Technikach i Branżowych Szkołach I Stopnia, w których kształcą się uczniowie na terenie aglomeracji poznańskiej.
Technik reklamy
- Organizuje i prowadzi sprzedaż produktów i usług reklamowych.
- Identyfikuje typy klientów i prowadzi rozmowy sprzedażowe.
- Organizuje i prowadzi kampanie reklamowe.
- Projektuje, wykonuje i promuje przekaz reklamowy.
- Określa mechanizmy wpływające na odbiór danej reklamy.
- Dopasowuje nośniki i media do przyjętej strategii reklamy.
- Ocenia skuteczność reklamy m.in. na podstawie badań rynkowych.
Uwaga: Od roku szkolnego 2019/2020 zawód technik organizacji reklamy został zastąpiony zawodem technik reklamy
Kwalifikacja:
PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego
zobacz opiszwiń opis
Podstawy reklamy
Uczeń:
1) posługuje się podstawowymi pojęciami z zakresu reklamy,
2) charakteryzuje usługi reklamowe,
3) charakteryzuje media i formy reklamy,
4) charakteryzuje rodzaje podmiotów gospodarczych zajmujących się reklamą,
5) charakteryzuje struktury organizacyjne specyficzne dla agencji reklamowej,
6) określa rolę reklamy w działaniach biznesowych i marketingowych,
7) określa funkcję reklamy w kontekście polityczno-społecznym,
8) określa znaczenie branży reklamowej w gospodarce,
9) charakteryzuje instytucje branży reklamowej,
10) charakteryzuje narzędzia promocji,
11) rozpoznaje właściwe normy i procedury oceny zgodności podczas realizacji zadań zawodowych.
Posługiwanie się zasadami tworzenia przekazu reklamowego
Uczeń:
1) charakteryzuje przekaz reklamowy,
2) charakteryzuje zasady tworzenia przekazu reklamowego,
3) tworzy strategię przekazu reklamowego,
4) definiuje odbiorców przekazu reklamowego (grupę docelową),
5) tworzy listę wytycznych dla opracowywania przekazu reklamowego (brief kreatywny).
Stosowanie technik wytwarzania elementów przekazu reklamowego
Uczeń:
1) stosuje zasady tworzenia tekstów reklamowych,
2) stosuje zasady projektowania graficznego,
3) stosuje techniki wykonywania elementów identyfikacji wizualnej,
4) stosuje reklamy drukowane,
5) stosuje zasady typografii,
6) stosuje techniki grafiki komputerowej w wytwarzaniu elementów przekazu reklamowego,
7) stosuje techniki fotograficzne w wytwarzaniu elementów przekazu reklamowego,
8) stosuje techniki multimedialne w wytwarzaniu elementów przekazu reklamowego,
9) wykorzystuje media cyfrowe w wytwarzaniu elementów przekazu reklamowego.
Wykonywanie projektów reklamy zgodnie z wytycznymi
Uczeń:
1) wykonuje projekty reklamy zewnętrznej,
2) posługuje się dokumentacją dotyczącą przygotowania reklamy,
3) wykonuje projekty reklamy do umieszczenia w mediach cyfrowych.
PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową
zobacz opiszwiń opis
Podstawy reklamy
Uczeń:
1) posługuje się podstawowymi pojęciami z zakresu reklamy,
2) charakteryzuje usługi reklamowe,
3) charakteryzuje media i formy reklamy,
4) charakteryzuje rodzaje podmiotów gospodarczych zajmujących się reklamą,
5) charakteryzuje struktury organizacyjne specyficzne dla agencji reklamowej,
6) określa rolę reklamy w działaniach biznesowych i marketingowych,
7) określa funkcję reklamy w kontekście polityczno-społecznym,
8) określa znaczenie branży reklamowej w gospodarce,
9) charakteryzuje instytucje otoczenia branży reklamowej,
10) charakteryzuje narzędzia promocji,
11) rozpoznaje właściwe normy i procedury oceny zgodności stosowane podczas realizacji zadań zawodowych.
Planowanie kampanii reklamowej
Uczeń:
1) stosuje techniki kreatywne w procesie powstawania reklamy,
2) wykorzystuje wiedzę z zakresu psychologii reklamy,
3) przestrzega norm etycznych w działalności reklamowej,
4) stosuje przepisy prawa w zakresie reklamy,
5) opracowuje strategię komunikacji marki,
6) opracowuje plan kampanii reklamowej,
7) sprzedaje zleceniodawcy kampanię reklamową.
Realizowanie kampanii reklamowej
Uczeń:
1) zarządza informacjami w procesie realizacji kampanii reklamowej,
2) zarządza procesem realizacji kampanii reklamowej.
Dokonywanie analizy skuteczności i efektywności kampanii reklamowej
Uczeń:
1) planuje badania skuteczności i efektywności kampanii reklamowej,
2) opracowuje oraz interpretuje wyniki badań skuteczności i efektywności kampanii reklamowej,
3) prezentuje wnioski z badań dotyczących oceny skuteczności i efektywności prowadzonej kampanii reklamowej,
4) opisuje skuteczność i efektywność kampanii reklamowej posługując się kryteriami konkursu efektywności EFFIE.
Przykładowe miejsca pracy:
agencje reklamowe,
działy marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych,
działy promocji w agencjach scenariuszowych i studiach graficznych,
studia produkcyjne i agencje public relations,
biura ogłoszeń środków masowego przekazu.
Przykładowe przedmioty szkolne:
marketing w działalności reklamowej,
sprzedaż w reklamie,
język obcy w działalności reklamowej,
elementy prawa, etyki i psychologii w reklamie,
organizacja i techniki.
Przeciwskazania:
wady wzroku, brak widzenia obuocznego, zaburzenia widzenia barw ,
znaczny niedosłuch,
schorzenia układu nerwowego ,
nadmierna pot liwość ,
ograniczenia sprawności rąk ,
przewlekłe choroby skóry ,
zaburzenia równowagi, zawroty głowy.
Zawody w zasięgu ręki:
Brak wspólnej kwalifikacji z innym zawodem.