Obserwatorium Gospodarki i Rynku Pracy Aglomeracji Poznańskiej, działające przy Centrum Doradztwa Zawodowego dla Młodzieży, przygotowało scenariusze zajęć edukacyjnych dla uczniów szkół ponadpodstawowych na temat planowania kariery zawodowej. Materiał został opracowany na postawie raportów z dwóch edycji badań pt. „Strategie sukcesu. Badania wyborów edukacyjno-zawodowych absolwentów szkół ponadpodstawowych z terenu aglomeracji poznańskiej, które zostały przeprowadzone w 2018 r. i w 2019 r.
Wraz ze scenariuszem oddajemy do Państwa dyspozycji także specjalnie opracowaną broszurę dla młodzieży, która posłuży jako narzędzie do realizacji zajęć. Celem broszury, jak i samych zajęć, jest przede wszystkim ukazanie uczniom, że planowanie kariery może im pomóc w osiągnięciu sukcesu zawodowego, a tym samym zmotywowanie ich do realizacji celów zawodowych. Naszą intencją jest również zainteresowanie uczniów lekturą raportów z naszych badań. Cele zajęć edukacyjnych, które będą przeprowadzane w oparciu o niniejsze scenariusze są zgodne z wytycznymi WSDZ dla techników i szkół branżowych I stopnia, opracowanymi przez Centrum Doradztwa Zawodowego dla Młodzieży.
Scenariusze zajęć dla nauczycieli
Strategie sukcesu - Raport 2018
Strategie sukcesu - Raport 2019
Dystrybucja wydrukowanych broszur i raportów planowana była na początek drugiego
kwartału 2020 roku. Plany te zostały przekreślone przez pandemię
SARS-CoV-2. Pierwsze egzemplarze przekazywane były szkołom
uczestniczącym w części jakościowej badania Ewaluacja standardów
doradztwa zawodowego dla techników/branżowych szkół I stopnia
opracowanych w ramach projektu „Kwalifikacje zawodowe kluczem do sukcesu
– wspieramy rozwój kształcenia zawodowego w Miejskim Obszarze
Funkcjonalnym Poznania”, dystrybucja pozostałych nastąpiła podczas realizacji terenowej części projektu badawczego Plany edukacyjno-zawodowe młodzieży ostatnich klas szkół ponadpodstawowych aglomeracji poznańskiej.
Jeśli jesteście Państwo zainteresowani ich otrzymaniem, prosimy o kontakt pod adresem poczty elektronicznej: [email protected]