Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. OK, rozumiem

Zawody

Wyszukaj zawód

Lista zawodów w Technikach i Szkołach Branżowych I Stopnia, w których kształcą się uczniowie na terenie aglomeracji poznańskiej.

Technik organizacji reklamy

  • Organizuje i prowadzi sprzedaż produktów i usług reklamowych.
  • Identyfikuje typy klientów i prowadzi rozmowy sprzedażowe.
  • Organizuje i prowadzi kampanie reklamowe.
  • Projektuje, wykonuje i promuje przekaz reklamowy.
  • Określa mechanizmy wpływające na odbiór danej reklamy.
  • Dopasowuje nośniki i media do przyjętej strategii reklamy.
  • Ocenia skuteczność reklamy m.in. na podstawie badań rynkowych.
Uwaga: Od roku szkolnego 2019/2020 zmiana nazwy zawodu na Technik reklamy
Kwalifikacja:
  • AU.29. Sprzedaż produktów i usług reklamowych

    zobacz opiszwiń opis
    "1. Przygotowanie oferty produktów i usług reklamowych
    Uczeń:
    1) korzysta z różnych źródeł informacji o produktach i usługach reklamowych,
    2) rozpoznaje rynek produktów i usług reklamowych na podstawie analizy ekonomicznej i marketingowej,
    3) stosuje narzędzia marketingu,
    4) opracowuje ofertę handlową zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami klientów,
    5) stosuje metody kalkulacji cen,
    6) opracowuje cenniki produktów i usług reklamowych,
    7) przygotowuje prezentację produktów i usług reklamowych z wykorzystaniem oprogramowania komputerowego.
    2. Prowadzenie sprzedaży produktów i usług reklamowych
    Uczeń:
    1) tworzy i aktualizuje bazy danych o klientach,
    2) identyfikuje typy klientów,
    3) prowadzi rozmowę sprzedażową,
    4) prezentuje ofertę sprzedaży produktów i usług reklamowych,
    5) prowadzi sprzedaż produktów i usług reklamowych zgodnie z przyjętą strategią marketingową,
    6) realizuje zlecenia i zamówienia na produkty i usługi reklamowe,
    7) negocjuje oraz przygotowuje umowy sprzedaży produktów i usług reklamowych,
    8) prowadzi dokumentację dotyczącą sprzedaży produktów i usług reklamowych,
    9) korzysta z programów komputerowych stosowanych w procesie sprzedaży produktów i usług reklamowych.
  • AU.30. Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej

    zobacz opiszwiń opis
Przykładowe miejsca pracy:
agencje reklamowe,
działy marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych,
działy promocji w agencjach scenariuszowych i studiach graficznych,
studia produkcyjne i agencje public relations,
biura ogłoszeń środków masowego przekazu.
Przykładowe przedmioty szkolne:
marketing w działalności reklamowej,
sprzedaż w reklamie,
język obcy w działalności reklamowej,
elementy prawa, etyki i psychologii w reklamie,
organizacja i techniki.
Przeciwskazania:
wady wzroku, brak widzenia obuocznego, zaburzenia widzenia barw ,
znaczny niedosłuch,
schorzenia układu nerwowego ,
nadmierna pot liwość ,
ograniczenia sprawności rąk ,
przewlekłe choroby skóry ,
zaburzenia równowagi, zawroty głowy.
Zawody w zasięgu ręki:
Brak wspólnej kwalifikacji z innym zawodem.
Wszelkie prawa zastrzeżone 2018 - Centrum Doradztwa Zawodowego dla Młodzieży