Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. OK, rozumiem

Zawody

Wyszukaj zawód

Lista zawodów w Technikach i Szkołach Branżowych I Stopnia, w których kształcą się uczniowie na terenie aglomeracji poznańskiej.

Technik organizacji reklamy

Absolwent szkoły kształcącej w zawodzie technik organizacji reklamy powinien być przygotowany do wykonywania następujących zadań zawodowych:
1) organizowania oraz prowadzenia sprzedaży produktów i usług reklamowych;
2) organizowania oraz prowadzenia kampanii reklamowej;
3) projektowania oraz wykonywania środków reklamowych.
Kwalifikacja:
  • AU.29. Sprzedaż produktów i usług reklamowych

    zobacz opiszwiń opis
    "1. Przygotowanie oferty produktów i usług reklamowych
    Uczeń:
    1) korzysta z różnych źródeł informacji o produktach i usługach reklamowych,
    2) rozpoznaje rynek produktów i usług reklamowych na podstawie analizy ekonomicznej i marketingowej,
    3) stosuje narzędzia marketingu,
    4) opracowuje ofertę handlową zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami klientów,
    5) stosuje metody kalkulacji cen,
    6) opracowuje cenniki produktów i usług reklamowych,
    7) przygotowuje prezentację produktów i usług reklamowych z wykorzystaniem oprogramowania komputerowego.
    2. Prowadzenie sprzedaży produktów i usług reklamowych
    Uczeń:
    1) tworzy i aktualizuje bazy danych o klientach,
    2) identyfikuje typy klientów,
    3) prowadzi rozmowę sprzedażową,
    4) prezentuje ofertę sprzedaży produktów i usług reklamowych,
    5) prowadzi sprzedaż produktów i usług reklamowych zgodnie z przyjętą strategią marketingową,
    6) realizuje zlecenia i zamówienia na produkty i usługi reklamowe,
    7) negocjuje oraz przygotowuje umowy sprzedaży produktów i usług reklamowych,
    8) prowadzi dokumentację dotyczącą sprzedaży produktów i usług reklamowych,
    9) korzysta z programów komputerowych stosowanych w procesie sprzedaży produktów i usług reklamowych.
  • AU.30. Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej

    zobacz opiszwiń opis
Przykładowe miejsca pracy:
agencje reklamowe,
działy marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych,
działy promocji w agencjach scenariuszowych i studiach graficznych,
studia produkcyjne i agencje public relations,
biura ogłoszeń środków masowego przekazu.
Przykładowe przedmioty szkolne:
marketing w działalności reklamowej,
sprzedaż w reklamie,
język obcy w działalności reklamowej,
elementy prawa, etyki i psychologii w reklamie,
organizacja i techniki.
Przeciwskazania:
wady wzroku (daltonizm) i słuchu,
brak odporności na stres,
nadpobudliwość,
niska wytrzymałość fizyczna,
zła sprawność ruchowa,
choroby układów: oddechowego, kostno-stawowego, ruchu (zaburzenia sprawności kończyn, zwłaszcza rąk), nerwowego,
omdlenia,
zaburzenia równowagi,
zawroty głowy,
niewyrównane wady serca,
zaburzenia psychiczne,
uzależnienia,
znaczne wady wymowy.
Wszelkie prawa zastrzeżone 2018 - Centrum Doradztwa Zawodowego dla Młodzieży