Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. OK, rozumiem

Zawody

Wyszukaj zawód

Lista zawodów w Technikach i Szkołach Branżowych I Stopnia, w których kształcą się uczniowie na terenie aglomeracji poznańskiej.

Technik hotelarstwa

Absolwent szkoły kształcącej w zawodzie technik hotelarstwa powinien być przygotowany do wykonywania następujących zadań zawodowych:
1) prowadzenia działalności promocyjnej oraz sprzedaż usług hotelarskich;
2) rezerwowania usług hotelarskich;
3) wykonywania prac związanych z obsługą gości w recepcji;
4) przygotowywania jednostek mieszkalnych do przyjęcia gości;
5) przygotowywania i podawania śniadań w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie;
6) przyjmowania i realizacji zamówień na hotelarskie usługi dodatkowe.
Kwalifikacja:
  • TG.12. Planowanie i realizacja usług w recepcji

    zobacz opiszwiń opis
    1. Rezerwacja usług hotelarskich
    Uczeń:
    1) rozróżnia zadania oraz wyposażenie recepcji hotelowej,
    2) dobiera oferty hotelowe zgodnie z potrzebami gości,
    3) stosuje instrumenty promocji usług hotelarskich,
    4) przestrzega zasad rezerwacji usług dla gości indywidualnych i grup,
    5) rezerwuje usługi hotelarskie, korzystając z systemów rezerwacyjnych,
    6) sporządza dokumentację związaną z rezerwacją usług hotelarskich,
    7) przygotowuje dane dotyczące usług rezerwowanych dla innych komórek organizacyjnych obiektu świadczącego usługi hotelarskie.
    2. Obsługa gości przyjeżdżających i wyjeżdżających
    Uczeń:
    1) przestrzega procedur związanych z obsługą gości w recepcji,
    2) rozpoznaje oczekiwania gości związane z pobytem w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie,
    3) sporządza dokumentację związaną z procedurami check-in i check-out,
    4) udziela informacji turystycznej,
    5) oferuje usługi dodatkowe zgodnie z ofertą obiektu świadczącego usługi hotelarskie,
    6) przygotowuje informacje dotyczące przybyłych gości dla innych komórek organizacyjnych obiektu,
    7) rozróżnia formy płatności stosowane w sprzedaży usług hotelarskich,
    8) przestrzega zasad rozliczania kosztów pobytu gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie,
    9) sporządza dokumentację związaną z rozliczaniem kosztów pobytu gości.
  • TG.13. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie

    zobacz opiszwiń opis
    1. Utrzymywanie czystości i porządku w jednostkach mieszkalnych
    Uczeń:
    1) rozróżnia stanowiska pracy w dziale służby pięter,
    2) rozróżnia rodzaje jednostek mieszkalnych oraz ich wyposażenie,
    3) rozróżnia rodzaje prac porządkowych,
    4) dobiera techniki sprzątania w jednostkach mieszkalnych, odpowiednie urządzenia, sprzęt i środki do rodzaju wykonywanych prac porządkowych,
    5) obsługuje urządzenia i sprzęt do utrzymywania czystości,
    6) stosuje środki czyszczące i dezynfekcyjne,
    7) przygotowuje jednostki mieszkalne do przyjęcia gości,
    8) utrzymuje czystość i porządek w części ogólnodostępnej obiektu,
    9) przestrzega zasad odpowiedzialności materialnej dotyczącej wyposażenia obiektu i mienia gości,
    10) przestrzega procedur postępowania z rzeczami pozostawionymi przez gości.
    2. Przygotowywanie i podawanie śniadań
    Uczeń:
    1) przestrzega zasad przechowywania żywności,
    2) przestrzega zasad sporządzania jadłospisów,
    3) rozróżnia rodzaje śniadań hotelowych,
    4) rozróżnia metody i techniki przygotowania śniadań,
    5) dobiera surowce do sporządzania potraw i napojów,
    6) użytkuje sprzęt i urządzenia pomocnicze do przygotowywania i podawania potraw i napojów,
    7) przygotowuje potrawy i napoje,
    8) rozróżnia formy i przestrzega zasad podawania śniadań,
    9) dobiera formy podawania śniadań do potrzeb gości i możliwości obiektu,
    10) rozróżnia bieliznę i zastawę stołową,
    11) stosuje techniki nakrywania stołu,
    12) dobiera sprzęt i zastawę stołową do ekspedycji śniadań,
    13) przygotowuje salę konsumpcyjną do obsługi gości,
    14) stosuje przepisy sanitarno-epidemiologiczne dotyczące sporządzania potraw.
    3. Organizacja usług dodatkowych w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
    Uczeń:
    1) klasyfikuje hotelarskie usługi dodatkowe,
    2) przestrzega zasad i rozróżnia formy przyjmowania i realizacji zamówień dotyczących usług dodatkowych,
    3) przyjmuje oraz realizuje zamówienia gości w zakresie usług dodatkowych,
    4) organizuje usługi dodatkowe zgodnie z zamówieniem,
    5) sporządza dokumentację dotyczącą przyjmowania i realizacji zamówień dotyczących usług dodatkowych.
Przykładowe miejsca pracy:
ośrodki wypoczynkowe,
hotele,
uzdrowiska,
pensjonaty,
zajazdy,
kwatery prywatne,
schroniska,
organy administracji samorządowej zajmujące się usługami hotelarskimi,
własna działalność gospodarcza.
Przykładowe przedmioty szkolne:
podstawy hotelarstwa,
działalność recepcji,
organizacja pracy służby pięter,
obsługa konsumenta,
usługi dodatkowe w hotelarstwie,
marketing usług hotelarskich,
podstawy działalności przedsiębiorstwa.
Przeciwskazania:
słaba kondycja i niska wydolność fizyczna,
nieskorygowane szkłami wady wzroku,
zaburzenia widzenia barw,
niedosłuch,
omdlenia,
zaburzenia równowagi,
zawroty głowy,
choroby układów: kostno-stawowego, ruchu, nerwowego,
cukrzyca,
niewyrównane wady serca,
alergie,
choroby skóry,
zaburzenia psychiczne,
uzależnienia, znaczne wady wymowy.
Wszelkie prawa zastrzeżone 2018 - Centrum Doradztwa Zawodowego dla Młodzieży